home

Friday, July 25, 2014

ခါးသီးမုန္းတီး က်ိန္စာမီးႏွင့္ နာၾကည္းအံုႂကြ လက္ပံေတာင္းေဒသ

လက္ပံေတာင္း, ဝမ္ေပါင္ကုမၸဏီ, ဝက္ေမွးေက်းရြာ, သဘာဝ သယံဇာတ

၀က္ေမွးရြာ အနီးကပ္လ်က္ရွိေသာ လက္ပံေတာင္းေတာင္ အေနအထား (ဓာတ္ပံု – ေဒါက္တာ ေက်ာ္သန္းထြန္း)

ပီးခဲ့တဲ့ တန္ေဆာင္မုန္းလ အမ်ိဳးသားေန႔က မႏၱေလး ကံတက္ကုန္း ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းမွာ ေဟာေျပာပြဲတခု က်င္းပခဲ့တယ္။ အဲဒီမွာ လက္ပံေတာင္းေတာင္ကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဝမ္ေပါင္ကုမၸဏီဘက္က ေျပာေရးဆိုခြင့္ရွိသူ တာဝန္ခံ ေလာင္က်ံဳးရဲ႕ ေျပာဆိုခ်က္ကို ဝက္ေမွးရြာသူ မသြဲ႔သြဲ႔ဝင္းက ျပန္တင္ျပပါတယ္။ တာဝန္ခံ ေလာင္က်ံဳးက “ေဒသခံေတြကလည္း လက္မခံ၊ ေဒသအတြက္လည္း အက်ိဳးမရွိ၊ က်ေနာ္တို႔ကိုလည္း မလိုလားရင္ က်ေနာ္တို႔ တ႐ုတ္ျပည္ကို ျပန္ဖို႕ပဲရွိပါတယ္” လို႔ ေျပာတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။


ဝမ္ေပါင္ တာဝန္ခံ ေလာင္က်ံဳးေျပာဆိုတာ ဧကန္အမွန္ျဖစ္ခဲ့ရင္ ဒီစကားက အသစ္အဆန္းျဖစ္တယ္။ တခါတေလ ၾကားခံစကားျပန္ေတြရဲ႕ ဘာသာျပန္ဆိုမႈ လြဲမွားႏိုင္ေတာ့ အေရးႀကီးကိစၥကို နားနဲ႔ဆတ္ဆတ္ တိုက္႐ိုက္ၾကားမွ တိက်မွန္ကန္တဲ့ စကားလို႔ သံုးသပ္ႏိုင္မွာျဖစ္တယ္။ က်ေနာ္ စဥ္းစားမိတာက ဝမ္ေပါင္ဘက္က တာဝန္ခံ ေလာင္က်ံဳး ကိုယ္တိုင္ ဒီလိုစကားေျပာခဲ့ရင္ ဦးပိုင္လီမိတက္ဘက္က ဘာေၾကာင့္ မျဖစ္မေန လုပ္ခ်င္ေနၾကတာလဲ၊ နစ္နာေၾကးနဲ႔ ဆံုး႐ံႈးမႈကို ဘယ္လိုတြက္ခ်က္ သံုးသပ္ေနလို႔လဲ။ ဒီအႏွစ္ ၃၀ မဟာစီမံကိန္း ေၾကးနီထုတ္လုပ္ေရးကို လုပ္ခ်င္ေနၾကတာ၊ လုပ္ျဖစ္ေအာင္ အားထုတ္ေနၾကတာ ဘာ့ေၾကာင့္ပါလဲ။ ကိုယ္က်ိဳးစီးပြားေရး အတိုင္းအတာ ဘယ္ေလာက္အထိ ႀကီးမားေနသလဲ။
လက္ပံေတာင္းေဒသခံ ျပည္သူေတြရဲ႕အသံနဲ႔ ပကတိအေနအထားကို သဲသဲကြဲကြဲ မွန္မွန္ကန္ကန္ သိရေအာင္ မႏၱေလးၿမိဳ႕ကေန မံုရြာ လက္ပံေတာင္းေဒသကို လာခဲ့ပါတယ္။ က်ေနာ္က မံုရြာဇာတိသားျဖစ္ၿပီး က်ေနာ့္ရဲ႕ ဘြဲ႔ယူက်မ္းအတြက္လည္း လက္ပံေတာင္း နယ္ေျမမွာ ကြင္းဆင္းေလ့လာခဲ့ဖူးပါတယ္။ ယခင္က စိမ္းညိဳ႕ေနတဲ့ စပယ္ေတာင္နဲ႔ ေၾကးစဥ္ေတာင္တို႔ကို လံုးဝ မေတြ႔ရေတာ့။ ေတာင္ျပားပိုင္းျပတ္ ေျမစာတို႔ မြစာႀကဲေနတဲ့ လြင္တီးေခါင္အရပ္ ျဖစ္ေနပါၿပီ။
ေနပူႀကဲႀကဲ ထီးထီးမတ္မတ္ ရွိေနတဲ့ တိုက္နယ္ေဆး႐ံုက တည္ေဆာက္ဆဲပါ။ ရြာစဥ္နဲ႔ ေဝးကြာလြန္းတဲ့ တသီးတသန္႔ တိုက္နယ္ေဆး႐ံုကို ဘယ္လိုလူေတြ ေဆးသြားကုၾကမလဲ။ အဲဒီကေန လွမ္းေမွ်ာ္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ဘုရားပရဝုဏ္ ဝင္းတခုနဲ႔ တည္ေဆာက္ဆဲ ေစတီတဆူကိုလည္း ေတြ႔ခဲ့ရပါတယ္။ ႀကဲပါးလွတဲ့ အပင္ရိပ္ေအာက္မွာ လည္ပတ္အနီ တပ္ဆင္ထားတဲ့ လံုၿခံဳေရး ရဲဝန္ထမ္းေတြက ႀကိမ္လံုးေတြ ကိုင္ထားပါတယ္။ ရဲဝန္ထမ္းေတြနဲ႔ ေက်းရြာေန ေဒသခံလူေတြ ရန္ဖက္ပမာ ျဖစ္ေနၾကၿပီလား။ ရဲဝန္ထမ္းေတြ ႀကိမ္လံုးကိုင္ၿပီး လက္ပံေတာင္နယ္ေျမ ေအးခ်မ္းၿငိမ္သက္ဖို႔ ထိန္းသိမ္း ေပးေနရတာက ဘယ္သူ႔အတြက္ပါလဲ။ အစိုးရသတင္းစာမွာေတာ့ ဆိုးသြမ္းလူတစုက ဦးေဆာင္ၿပီး လက္ပံေတာင္းနယ္ေျမ ျပႆနာကို ပံုႀကီးခ်ဲ႕ေနတဲ့သေဘာ ေရးသားခဲ့ၿပီး ရဲတပ္ဖြဲ႔ဝင္ေတြ ထိခိုက္ဒဏ္ရာ ရပံုေတြ ေဖာ္ျပခဲ့ပါတယ္။ စစ္ကိုင္းတိုင္း တာဝန္ရွိသူေတြကလည္း ဝန္ထမ္းေကာင္း ဆုလက္မွတ္ေတြ ခ်ီးျမွင့္တာ ႐ုပ္သံနဲ႔ အစိုးရသတင္းစာေတြမွာ ပါရွိခဲ့ပါတယ္။ မီးေလာင္ဗံုး ဒဏ္ရာရ ရဟန္းသံဃာမ်ားရဲ႕ ပံုရိပ္ကေတာ့ တျဖည္းျဖည္း ေဝဝါးခဲ့ပါတယ္။
ႏိႈင္းယွဥ္ၾကည့္ရင္ေတာ့ တဖက္က လက္ပံေတာင္းေဒသခံ ျပည္သူေတြမွာ မိမိတို႔ ဘိုးဘြားစဥ္ဆက္ ေနထိုင္လာခဲ့တဲ့ ဇာတိေျမ၊ ေျမဩဇာေကာင္းမြန္လွတဲ့ ယာေျမေတြမွာ ဂ်ံဳ၊ ေျပာင္း၊ ပဲ၊ ႏွမ္း ႏွစ္စဥ္စိုက္ပ်ိဳးရင္း ဒီေဒသမွာ ႐ိုးသားေအးခ်မ္းစြာ အစဥ္အဆက္ ေနထိုင္လာခဲ့ၾကတယ္။ ဘယ္ေသာအခါမွ ဒီေတာင္ေျခ ဒီေဒသကို လာေရာက္ေႏွာက္ယွက္မယ့္သူ မရွိလို႔ ထင္ခဲ့ၾကတယ္။ အခုေတာ့ ဒီေဒသႀကီးတခုလံုး ေဘးဆိုးကပ္ဆိုးသင့္ခဲ့ၾကၿပီ။ အေျခပ်က္၊ အေနပ်က္၊ ဘဝပ်က္ခဲ့ၾကၿပီ။ ျပည္သူကို ေစာင့္ေရွာက့္ရမယ့္ ျပည္သူဝန္ထမ္း ရဲတို႔ကလည္း အျပင္ထရံ၊ အတြင္းထရံ ေျပာင္းျပန္ျပဳၿပီး မိမိျပည္တြင္းသား အခ်င္းခ်င္း ေစာ္ကားရန္ျပဳဖို႔ ဝန္မေလးၾကေတာ့ပါ။ တ႐ုတ္ကို ေၾကာက္ေနရတယ္ဆိုတဲ့ သိကၡာနဲ႔ အရွက္ကင္းမဲ့စြာ ေျပာဆိုခဲ့တဲ့ ႏိုင္ငံ့အႀကီးအကဲေတြကလည္း မွတ္တမ္းတင္စရာ ျဖစ္လာခဲ့ပါတယ္။ ဒီေတာ့လက္ပံေတာင္း ေဒသခံ ျပည္သူေတြ အမွန္တရားအတြက္ ေဆာင္ရြက္ေပးမယ့္ ကိုးကြယ္အားထားရသူက ဘယ္မွာရွိေနပါသလဲ။
နစ္နာေၾကးလား၊ ေလွ်ာ္ေၾကးလား   
လက္ပံေတာင္းေတာင္ေျခက ဝက္ေမွးရြာေရာက္ေတာ့ က်ေနာ္ ေက်ာင္းသားဘဝကတည္းက တည္းခိုေနနားခဲ့ရာ ေဒၚခင္ေသာင္းတို႔အိမ္ကို တန္းဝင္ခဲ့တယ္။ အရင္ကေတာ့ မိသားစု စံုစံုလင္လင္ရွိၿပီး ဝင္းၿခံႀကီးထဲမွာ အိမ္ႀကီးရခိုင္နဲ႔ မန္က်ည္းပင္ေတြကလည္း တေဝေဝ၊ ထန္းပင္ႀကီးေတြကလည္း အစီအရီ အင္မတန္ ေနေပ်ာ္စရာေကာင္းတဲ့ အရပ္ျဖစ္တယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း ၅၀ ကာလက လက္ပံေတာင္းေတာင္ႀကီးက လည္းစိမ္းျမမိႈင္းေဝေနၿပီး ႏွမ္းခင္း၊ ပဲခင္း၊ ဂ်ံဳခင္းေတြက ရႈေမွ်ာ္မဆံုး ရွိေနတယ္။ ေစတနာေကာင္းလွတဲ့ ဝက္ေမွးရြာမွာ စတည္းခ်ျပီး လက္ပံေတာင္းေတာင္ ေဒသဝန္းက်င္က ေဆးဖက္ဝင္ အပင္ေပါင္းမ်ားစြာကို သုေတသနျပဳခဲ့တယ္။
အခုေရာက္ရွိတဲ့ ကာလမွာေတာ့ ေဒၚခင္ေသာင္း ေျပာျပတာက သူရဲ႕ႏွမ္းနက္ စိုက္ပ်ိဳးထားတဲ့ ေျမေလးဧကမွာ ဒီႏွစ္ အထြက္ႏႈန္း ေတာ္ေတာ္ေကာင္းတယ္။ မိဘလက္ငုတ္လက္ရင္း ဒီေျမမွာ စိုက္ပ်ိဳးရင္း အသက္ေမြး ဝမ္းေက်ာင္း ျပဳလာခဲ့တာ ဒီကေန႔တိုင္ပဲ ျဖစ္တယ္။ မိမိရဲ႕ အထြက္ႏႈန္းေကာင္းလွတဲ့ ႏွမ္းခင္းေပၚမွာ ေျမစာေတြ လာပံုေတာ့ ႏွမ္းရိပ္သိမ္းခ်ိန္ပင္ မရလိုက္ဘဲ ေျမစာေတြဖံုးၿပီး လံုးဝဆံုးရံႈးသြားခဲ့တယ္။ ေျပာဆိုသတိေပးတာလံုး ဝမရွိ၊ ႏိုင္လိုမင္းထက္ ေစာ္ကားသည့္ သေဘာနဲ႔ အႏိုင္က်င့္ခံရတာ ၾကာလွၿပီလို႔ သိရတယ္။
ဒီႏွစ္မွာေတာ ့ႏွမ္းတစ္တင္း ၅၅၀ဝ၀ က်ပ္ ေပါက္ေစ်း ရွိတယ္။ ႏွမ္းခင္းကို ေျမစာေတြဖံုးသြားခဲ့ေတာ့ ႏွမ္း ၁၀ တင္းေလာက္ လံုးဝဆံုးရံႈး ပ်က္စီးသြားၿပီး တန္ဖိုးေငြ ၅ သိန္းခြဲ လံုးဝ ၀င္ေငြမရဘဲ ဆံုးရံႈးခဲ့ရတယ္။ ဒီျဖစ္စဥ္က ေဒၚခင္ေသာင္း တဦးတည္း မဟုတ္ဘဲ ဝက္ေမွးေက်းရြာတရြာလံုးက ေဒသခံအားလံုး ဆံုးရံႈးနစ္နာခဲ့ၾကတာျဖစ္တယ္။ ေျမဧကရာခ်ီရွိေတာ့ ေဒသခံတို႔ရဲ႕ ဆံုးရံႈးမႈက အတိုင္းအတာ ႀကီးမားလွတယ္။
တ႐ုတ္စကားျပန္က “ဒါ ငါတို႔ေျမ၊ နင္တို႔မပိုင္” လို႔ ေျပာဆိုကာ ေက်းရြာပိုင္ေျမ၊ ယာေျမတို႔ကို က်ဴးေက်ာ္ၿပီး ေျမစာဖို႔၊ သြပ္ဆူးႀကိဳးကာဖို႔ ႀကိဳးစားၾကတယ္။ ေၾကးနီမထြက္တဲ့ ေတာင္ပူစာတခုကိုလည္း ေျမစာဖံုးအုပ္လိုက္ေတာ့ ေဒသခံတို႔အတြက္ ရာသီစာ စားပင္သီးပင္ေတြ မခူးမဆြတ္ႏိုင္ေအာင္ ဒုကၡေပးခဲ့ျပန္တယ္။ ဒီေနာက္ သတ္မွတ္နယ္ေျမကို ေက်ာ္ၿပီး ေက်းရြာပိုင္ေျမကို တိုးခ်ဲ႕ေျမခိုးယူကာ ဆူးႀကိဳးခတ္ဖို႔ႀကိဳးစာခဲ့တယ္။
စကားဝိုင္းဆီ လာေရာက္ ရွင္းလင္းေျပာျပတဲ့ အသက္ ၂၂ အရြယ္ ဝက္ေမွးရြာသားလူငယ္ ကိုေနာင္ေနာင္ကလည္း ဝမ္ေပါင္က ေၾကးနီရွာေဖြေရး စီမံခ်က္ လုပ္ေဆာင္ကတည္းက သူတို႔ယာေျမအတြင္းမွာ စိုက္ပ်ိဳးထားတဲ့ သီးႏွံခင္းေတြေပၚ ျဖတ္သန္းသြားလာတဲ့အတြက္ ပ်က္စီးဆံုးရံႈးခ ေလ်ာ္ေၾကးအျဖစ္ တဧကေငြ ၅ သိန္း ၃ ေသာင္း သတ္မွတ္ကာ ေလ်ာ္ေၾကး ေပးေဆာင္ခဲ့ၾကတယ္လို႔ ဆိုတယ္။ ၃ ႏွစ္စာ သီးႏွံေလ်ာ္ေၾကး သတ္မွတ္ေပးခဲ့တာကိုပဲ အခုေတာ့ ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရဆီ တင္ျပတဲ့အခါမွာ သီးႏွံေလ်ာ္ေၾကး ေခါင္းစဥ္အစား ေျမယာေလ်ာ္ေၾကးေခါင္း စဥ္ေျပာင္းၿပီး လိမ္လည္တင္ျပခဲ့ၾကတယ္။ ဒီေခါင္းစဥ္ကိုပဲ သက္ဆိုင္ရာ ဝန္ႀကီးဌာနေတြဆီ ဆက္လက္ လိမ္လည္ၿပီး ေအာက္ေျခက တင္ျပေပးေနၾကျခင္း ျဖစ္တယ္လို႔ ေျပာျပတယ္။
လက္ပံေတာင္းေတာင္ ေၾကးနီစီမံကိန္းနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ အစီရင္ခံစာထဲမွာ နယ္ေျမေဒသ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရး၊ ေဒသခံမ်ားရဲ႕ ဘဝမ်ား တိုးတက္ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးနဲ႔ ႏိုင္္ငံေတာ္အတြက္ အက်ိဳးရွိမယ့္ လုပ္ေဆာင္မႈမ်ားကို အားေပးသင့္ေၾကာင္းနဲ႔ ေဒသရဲ႕ေပါက္ေစ်းအရ ေငြေပးေခ်ျခင္းနဲ႔ ေလ်ာ္ေၾကးမ်ား ေပးဆပ္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း အတိအက် ညႊန္ၾကားထားၿပီး ျဖစ္ေသာ္လည္း ေဒသအတြင္း ေနထိုင္သူမ်ားအေပၚ ေဒသခံအာဏာပိုင္ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားက ပြင့္လင္းျမင္သာ စကားမ်ား ေျပာဆိုေဆြးေႏြးညွိႏိႈင္းျခင္း လံုးဝမရွိဘဲ အႏိုင့္အထက္ ျပဳမူေစာ္ကား ဆက္ဆံျခင္းနဲ႔ စိတ္ဓာတ္ေရးရာအရ ညွိးႏြမ္းသိမ္ငယ္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ေနေၾကာင္း ကိုေနာင္ေနာင္က ေျပာျပခဲ့တယ္။
ကိုေနာင္ေနာင္ကပင္ ဆက္လက္ၿပီး အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႔ခ်ဴပ္ ဥကၠဌ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ အစီရင္ခံစာထဲမွာ ယင္းကဲ့သို႔ ေဒသေပါက္ေစ်း ေပးေခ်ရန္နဲ႔ ေဒသႏွင့္ေဒသခံတို႔အတြက္ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ဖို႔ ညႊန္ၾကားပါရွိခဲ့ေပမယ့္ သီးႏွံေလ်ာ္ေၾကး ေခါင္းစဥ္အစား ေျမေနရာမ်ား အျပတ္ဝယ္ယူျခင္းနဲ႔ သားစဥ္ေျမးဆက္ ေျမယာစြန္႔လႊတ္ပါသည္ ဆိုတဲ့ စာသားေတြ ေျပာင္းလဲကာ တံဆိပ္ထု၊ လက္မွတ္ထိုးေစခဲ့ေၾကာင္း၊ တဧက ေငြ ၁၀ သိန္း တိုးျမွင့္ေပးေခ်ေသာ္လည္း မိမိတို႔ေျမမွာ တဧက ၁၀ သိန္းမက တန္ဖိုးရွိ ၍ေျမဩဇာ အထူးေကာင္းမြန္ေသာ ယာေျမမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း တရြာႏွင့္တရြာ၊ တေဒသႏွင့္ တေဒသရြာအေန အထားတို႔ပင္ မတူညီေၾကာင္း ယာေျမမေကာင္း၍ ေလ်ာ္ေၾကးေငြ ၁၀ သိန္းလက္ခံသူ တခ်ိဳ႕ရွိေၾကာင္း မိမိတို႔ေျမမွာ ေျမဩဇာေကာင္းမြန္၍ တဧက ေငြ ၁၀ သိန္း မျဖစ္သင့္ေၾကာင္းတို႔ကို ေျပာျပခဲ့တယ္။
လက္ရွိအားျဖင့္ မိမိတို႔ေဒသမွာ ပုဂၢလိက အေရာင္းအဝယ္ျဖစ္ေနတဲ့ ေျမေစ်းကြက္ေတြက ဓာတ္ဆီဆိုင္ႀကီးေတြ၊ စားေသာက္ဆိုင္ႀကီးေတြ ကိုယ္တိုင္ စံသတ္မွတ္ႏႈန္းထား အေနနဲ႔ လက္ရွိေပါက္ေစ်း ၁ ေပလွ်င္ ၁ သိန္းကေန ၁ သိန္းခြဲအထိ ေပးေခ်ဝယ္ယူေနေၾကာင္း ေျပာျပတယ္။ စာေရးသူက ၾကားျဖတ္ၿပီး ၁ ေပကို အဲဒီေစ်းႏႈန္းေတြနဲ႔ ေပးေခ်ခဲ့ရင္ ေက်နပ္ႏိုင္မလား ေမးျမန္းၾကည့္ရာ မိမိတို႔ လက္ခံႏိုင္ရန္ အမ်ားသေဘာဆႏၵကို ေတာင္းယူၿပီး ျပန္ၾကားေပးမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ကိုေနာင္ေနာင္က ေျပာျပခဲ့တယ္။
က်ေနာ္ သတိထားမိတာကေတာ့ အဲဒီအခ်ိန္က တ႐ုတ္ယြမ္ေငြ ၆ ယြမ္ခန္႔နဲ႔ ျမန္မာေငြ က်ပ္ ၁ ေထာင္ အေရာင္းအဝယ္ ေပါက္ေစ်းရွိတာ သတိထားမိတယ္။ ဒီေတာ့ ျမန္မာက်ပ္ေငြ ၁ သိန္းဆိုတာ တရုတ္ေငြယြမ္ ၆၀ဝ၀ ေထာင္သာ ရွိတာကို ျမန္မာအစိုးရ အာဏာပိုင္အဖြဲ႔က သတိထားဆင္ျခင္ၾကည့္ဖို႔ လိုအပ္ေနတယ္။ အဲ့ဒီေတာ့ ျမန္မာေငြ ေထာင္ဂဏန္းနဲ႔ တ႐ုတ္ေငြ ခုဂဏန္း အေနအထားမွာရွိၿပီး တ႐ုတ္ျပည္နယ္စပ္က ေရႊလီေဒသမွာ အိမ္ခန္းတခန္း ဝယ္ယူလွ်င္ပင္ ယြမ္ေငြေသာင္းဂဏန္း တန္ေၾကးရွိေၾကာင္း ေလ့လာေတြ႕ရွိရေတာ့ လက္ပံေတာင္း ေဒသက ေဒသခံတို႔ရဲ႕ ဘိုးဘြားပိုင္ေျမေတြကို စည္းမဲ့ကမ္းမဲ့ ေလ်ာ္ေၾကး သတ္မွတ္ျခင္းေတြကို မျပဳသင့္ဘူး၊ စာနာေထာက္ထား နားလည္ေပးဖို႔ လိုအပ္ေနေၾကာင္း တင္ျပခ်င္ပါတယ္။
ဘိုးဘြားပိုင္ ေျမယာတို႔ကို သီးႏွံေလ်ာ္ေၾကး အေနအထားက ေခါင္းစဥ္ေျပာင္းၿပီး၊ ေျမယာေလ်ာ္ေၾကးအျဖစ္ လိမ္လည္ တင္ျပခဲ့တာေတြ ရာသက္ပန္လံုး မိမိတို႔ရဲ႕ ေျမတဧကကို ေငြ ၁၀ သိန္းေလာက္နဲ႔ လက္လႊတ္ ဆံုးရံႈးၾကရေတာ့မယ္ ဆိုေတာ့လည္း ကိုယ္ခ်င္းစာနာစိတ္နဲ႔ ျမန္မာျပည္သားအခ်င္းခ်င္း ရင္ထဲမွာ ခံစားၾကည့္ခဲ့မိတယ္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ကိုယ္တိုင္ကလည္း ေဒသခံေတြရဲ႕ အက်ိဳးေက်းဇူးနဲ႔ နယ္ေျမေဒသတိုးတက္မႈ ရွိမွသာ လက္ပံေတာင္းေတာင္ ေၾကးနီစီမံကိန္းကို ဆက္လက္ လုပ္ေဆာင္သင့္ေၾကာင္း ေထာက္ခံထားခ်က္မ်ားကို သတိတရရွိမိတယ္။
က်ေနာ္က ဆက္လက္ၿပီး ဒီေဒသကို တိုင္းအဆင့္ရွိတဲ့ အႀကီးအကဲေတြ ေအာက္ေျခနယ္ေျမအထိ ကိုယ္တိုင္ ကြင္းဆင္း ၾကည့္ရႈတာေတြ ရွိခဲ့သလား ေမးေတာ့ တခါမွ မလာဖူးပါ၊ ဆားလင္းႀကီးၿမိဳ႕နယ္ အာဏာပိုင္အဖြဲ႔ကသာ ကြင္းဆင္းၿပီး အထက္ကို တင္ျပေနျခင္းသာ ရွိပါတယ္လို႔ ေျဖၾကားခဲ့တယ္။
ေျခာက္ျခားေျပးလႊား ခါးသီးဖြယ္ရာမ်ား         
က်ေနာ္ေရာက္ရွိေနတဲ့ ညေနခင္း ၄ နာရီနဲ႔ ၅ နာရီ ဝန္းက်င္ေလာက္မွာ တံုးေခါက္သံ၊ ခရာတုတ္ လူစုၾကသံ၊ တုန္လႈပ္ေျခာက္ျခားဖြယ္ရာ ေျပးလႊားသံေတြနဲ႔ အုတ္ေအာ္ေသာင္းတင္း လႈပ္ရွားေအာ္ဟစ္သံေတြ ၾကားေနရတယ္။ ဝက္ေမွးရြာအစပ္မွာ သံဆူးႀကိဳးတားၿပီး ဝင္းထရံခတ္ဖို႔ သတၱဳတြင္းလုပ္သားေတြနဲ႔ လံုၿခံဳေရးရဲေတြ ဝက္ေမွးရြာအနီး ေရာက္လာလို႔ ရြာသူရြာသားေတြ လႈပ္လႈပ္ရွားရွား ေျပးလႊားသြားလာေနၾကတာလို႔ ဆိုတယ္။
ေန႔ေရာညပါ စိတ္ေျဖာင့္ေျဖာင့္ မအိပ္ၾကရ၊ ရြာသားမ်ား အလစ္အငိုက္မွာ သြပ္ႀကိဳးတန္း နယ္နိမိတ္ စည္းခတ္ဖို႔ ဝမ္ေပါင္ဖက္က ႀကိဳးစားေနသလို ဝက္ေမွး ရြာသူရြာသားေတြကလည္း မိမိတို႔နယ္ေျမဖက္က ေျမခိုးယူၿပီး ဆူးႀကိဳးတန္းမွာစိုးလို႔ သတိဝီရိယ ရွိေနၾကရတာ ျဖစ္တယ္။ တရုတ္စကားျပန္က “ဒါ ငါတို႔ပိုင္တဲ့ နယ္ေျမ၊ နင္တို႔ မပိုင္ဘူး ငါတို႔ဝင္းခတ္တာ ေႏွာင့္ယွက္ရင္ တရားစြဲဆိုခံရမယ္” ဆိုၿပီး ၿခိမ္းေျခာက္ေနတယ္လို႔ သိရပါတယ္။
လက္ပံေတာင္းေတာင္ႏွင့္ ႏွမ္းစိုက္ခင္းမ်ား အေဝးျမင္ကြင္းပံု (ဓာတ္ပံု - ေဒါက္တာ ေက်ာ္သန္းထြန္း)
လက္ပံေတာင္းေတာင္ႏွင့္ ႏွမ္းစိုက္ခင္းမ်ား အေဝးျမင္ကြင္းပံု (ဓာတ္ပံု – ေဒါက္တာ ေက်ာ္သန္းထြန္း)
က်ေနာ္ ဝက္ေမွးရြာက ျပန္လည္ထြက္ခြာလာေတာ့ ေနလံုးကြယ္ၿပီး ညေန ၆ နာရီခြဲသာသာ ရွိေနၿပီ။ ယခင္ကလို ၾကည္ႏူးလြမ္းေမာ ဖြယ္ရာ စပယ္ေတာင္နဲ႔ ေၾကးစင္ေတာင္တို႔ မရွိေတာ့။ လက္ပံေတာင္းေတာင္ အေရးကလည္း ရင္မေအးစရာ ျဖစ္သည္။
မံုရြာေရာက္ေတာ့ သာစည္လမ္းက ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေၾကး႐ုပ္အနီးမွာ ေနထိုင္တဲ့ ေဒါက္တာ ဘဟိန္းဆီ ဝင္ခဲ့တယ္။ သူက ခ်က္ခ်င္းပဲ ေအာင္ခ်မ္းသာအရပ္မွာရွိတဲ့ သာမေဏေက်ာ္ ပိဋကတ္လကၤာရေက်ာင္း ပဓာနနာယက ဆရာေတာ္ ဘဒၵႏၱ ဦးေကာဝိဒဆီ ခ်က္ခ်င္း ေခၚေဆာင္သြားတယ္။ ဆရာေတာ္က စာခ်ဆရာေတာ္တပါးျဖစ္ၿပီး မံုရြာၿမိဳ႕ရဲ႕မ်က္ႏွာဖံုး အႀကီးအကဲေတြနဲ႔ လူပုဂၢိဳလ္ေတြ ကိုးကြယ္တဲ့ ဘုန္းေတာ္ႀကီးတပါး ျဖစ္တယ္။
ဆရာေတာ္ရဲ႕ ဇာတိက ခ်င္းတြင္းျမစ္အေနာက္ဘက္ လက္ပံေတာင္းေတာင္အနီးက မိုးႀကိဳးျပင္ရြာ။ မယ္ေတာ္ႀကီး ေဒၚတင္လိႈင္က ဒီကေန႔အထိ သူ႔ရြာသံေယာဇဥ္နဲ႔ အဲ့ဒီရြာမွာ ေနထိုင္ဆဲျဖစ္တယ္။ မိုးႀကိဳးျပင္ရြာထိပ္မွာ ရဲကင္းေဆာက္ၿပီး လက္ပံေတာင္းေဒသ အေရးႀကံဳလွ်င္ ခ်က္ခ်င္းအေရးယူ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ဖို႔ အစိုးရဖက္က စီစဥ္ၾကေတာ့ ပစၥည္းေတြ တင္လာတဲ့ကားေတြ ရြာအနီးေရာက္အလာမွာ အသက္ ၈၀ ေက်ာ္ အဖြား ေဒၚတင္လိႈင္က ကားေတြေရွ႕မွာ ဝမ္းလ်ားေမွာက္ၿပီး ဆႏၵျပခဲ့တယ္။ “ငါ့ကိုတက္နင္းၿပီး၊ ငါမရွိမွ ရဲကင္းေဆာက္ၾက” လို႔ အဖြားအိုက ကန္႔ကြက္ခဲ့ေၾကာင္း ဆရာေတာ္က မိန္႔ေတာ္မူတယ္။ စစ္ကိုင္းတိုင္းေဒသႀကီး အာဏာပိုင္အဖြဲ႔အစည္းက ပုဂိၢဳလ္ေတြ ကိုးကြယ္တဲ့ ဆရာေတာ္ရဲ႕ မယ္ေတာ္ႀကီးကိုယ္တိုင္ ဒီလို မတရားႏိုင္လိုမင္းထက္ ျပဳမူမႈေတြကို ဆႏၵျပကန္႔ကြက္ခဲ့ေၾကာင္း ၾကားသိခဲ့ရတယ္။
စနစ္တက် မရွိပံုကေတာ့ သတ္မွတ္နယ္ေျမေနရာကေန ေက်ာ္လြန္ၿပီး မိမိတို႔ထင္သလို ေျမစာေတြ ပံုခ်င္ရာပံု၊ ဂ႐ုမစိုက္ ပမာမခန္႔သေဘာနဲ႔ လက္ပံေတာင္းေတာင္ ေၾကးနီတူးေဖာ္ရာေဒသနဲ႔ ၂ မိုင္အကြာမွာရွိတဲ့ ေညာင္ပင္ႀကီး-ယင္းမာပင္ ကားလမ္းေပၚက တယ္ပင္ကန္ရြာဆိုတာ ဖိုဝင္းေတာင္သြား ကားလမ္းအနီးမွာ ရွိတယ္။ အခု ေျမစာေတြပံုထားတာက တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ တယ္ပင္ကန္ရြာ အနီးအထိ ေျမစာလာပံုေနၾကေတာ့ နယ္ေျမခံ ေက်းရြာသားေတြအေပၚ မထီေလးစား ျပဳမူေနၾကပံုက ရင္ထဲမွာ မီးအပူေလာင္ကြ်မ္းသလို ခံစားေနၾကရတယ္လို႔ ဆိုတယ္။ တကယ္ေတာ့ အဲဒီ တယ္ပင္ကန္ရြာဆိုတာ ဖိုဝင္းေတာင္နဲ႔ အလြန္နီးကပ္ေနေတာ့ ပ်ဴေခတ္ကတည္းကရွိတဲ့ ေရွးသမိုင္းပန္းခ်ီလက္ရာေတြ အပါအဝင္ ဘုရားဂူပုထိုးတို႔နဲ႔ ဖိုဝင္းေတာင္ေဒသအနီးပင္ ေရာက္လာေနၿပီဆိုၾကတယ္။
ေညာင္ပင္ႀကီးနဲ႔ ဆားလင္းႀကီးသြား ကားလမ္းနံေဘးက တံုေက်းရြာဆိုတာ လက္ပံေတာင္းေတာင္ႀကီးနဲ႔ နယ္နိမိတ္ ထိစပ္ေနတယ္။ တံုေက်းရြာအုပ္စုထဲက သဲေကာႀကီးေခၚတဲ့ ဥႏဲၷပုတ္ေက်းရြာတို႔မွာ ေရတြင္းေတြ ေရခန္းေျခာက္ၿပီး ေသာက္ေရသံုးေရရရွိဖို႔ အခက္အခဲဒုကၡေတြနဲ႔ ႀကံဳေတြ႕ေနရတယ္ဆိုတယ္။ အဲ့ဒီကိစၥကို က႐ုဏာျမင့္မိုရ္ လူမႈေရးအသင္းက အတြင္းေရးမႉး ကိုစိုးလင္းက ေဒါက္တာ ဘဟိန္းဆီ လာေျပာျပေတာ့ ဘယ္လိုလုပ္ၿပီး ေရေတြ ခန္းေျခာက္သြားသလဲဆိုတဲ့ ေမးစရာေတြ ေမးခြန္းေတြက ေျခာက္ျခားဖြယ္ရာ အေမးပုစာၦေတြ ျဖစ္လာေနတယ္။
မၾကာေသးတဲ့ ကာလပိုင္းကပဲ လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးရဲ႕ သိမ္ေတာ္တည္ရွိရာ ေတာင္ၾကား ေတာရေက်ာင္းကို ေျပာင္းေရြ႕ဖို႔ စီစဥ္ေနေၾကာင္း ၾကားသိရတယ္။ အဲဒီ ေတာင္ၾကားေတာရေက်ာင္းဆိုတာ တရားဓမၼ စီးျဖန္းရာ၊ ဥပုသ္သီတင္းေစာင့္တဲ့ တရားရိပ္သာ၊ ေစတီပရဝုဏ္တို႔နဲ႔ ေအးၿငိမ္းသာယာလွတဲ့ ေနရာကေလးတခု ျဖစ္တယ္။ သတင္းၾကားသိၿပီး မၾကာခင္မွာပဲ သိမ္ေတာ္နဲ႔ေစတီကို ေနရာသစ္ဆီ ေျပာင္းေရြ႕လိုက္ေၾကာင္း သတင္း ၾကားသိရျပန္တယ္။
တန္ဖိုးသိမွ တန္ဖိုးရွိ         
အဲဒီသိမ္ေက်ာင္း ပတ္ဝန္းက်င္ တေၾကာမွာ အသက္အရြယ္ႀကီးရင့္သူ ဇရာအိုအရြယ္တိုင္း ျဖစ္ေလ့ျဖစ္ထရွိတဲ့ သြက္ျခာပါဒ၊ ေလငန္းေရာဂါ၊ ခႏၶာကိုယ္ေလးလံၿပီး စြမ္းအင္ခ်ိဳ႕တဲ့လာတဲ့အခါ မသံုးမျဖစ္တဲ့ ေဆးတမ်ိဳး အေလ့က် ရွင္သန္ျဖစ္ထြန္းေနတာ က်ေနာ္ သုေတသနကြင္းဆင္း ေနစဥ္ကတည္းက စုေဆာင္းရယူခဲ့ဖူးတယ္။
တ႐ုတ္ျပည္က ဂ်င္ဆင္းေဆးပင္တို႔ နာမည္ႀကီးသလို၊ ေနာင္ကာလမွာ နာမည္ထင္ရွားလာျပီး ကမာၻေက်ာ္ ေဆးတလက္ ျဖစ္လာမယ္လို႔ က်ေနာ္ေမွ်ာ္လင့္ခဲ့တယ္။ အခုေတာ့ သိမ္ေက်ာင္းႀကီးလည္း ပ်က္စီးသြားသလို ျမန္မာ့ေဆးပစၥည္း ရတနာသိုက္ႀကီးလည္း ပ်က္စီးသြားခဲဲ့ၿပီ။ တရုတ္ျပည္က ဥကၠဌႀကီး ေမာ္စီတုန္းက တရုတ္ေဆးဝါးတို႔သည္ တရုတ္ျပည္သူတို႔၏ အသက္ကယ္တင္ရာ သဘာဝ ရတနာသိုက္ႀကီးမ်ား ျဖစ္သည္ဟူ၍ သူ၏မိန္႔ခြန္းေတြထဲမွာ ညႊန္ျပေျပာဆိုေလ့ရွိခဲ့ၿပီး၊ တ႐ုတ္ေဆးက်မ္းေတြမွာလည္း ကိုးကားေဖာ္ျပခဲ့ၾကတယ္။ ျမန္မာတို႔ရဲ႕ ေဒသမွာေတာ့ လူသားတို႔အတြက္ သက္ေစာင့္ေဆးဝါး သယံဇာတပစၥည္းမ်ားကို မသိနားမလည္သူေတြက ပယ္ရွားဖ်က္စီးခဲ့ၾကတယ္။
ေၾကးနီသတၱဳတူးေဖာ္မႈမွ ႏိုင္ငံျခားေငြ ရယူေပးႏိုင္တယ္လို႔ ထင္ျမင္ယူဆခဲ့ၾကသူမ်ား၊ ကမာၻ႔ေငြေၾကးကို ရယူေပးၿပီး လူသားက်န္းမာေရး ေစာင့္ေရွာက္မည့္ အဖိုးတန္ေဆးဝါးပစၥည္းမ်ားကိုေတာ့ တန္ဖိုးကို မသိနားမလည္ခဲ့ၾကဘဲ ဘယ္ေသာအခါမွ ျပန္လည္မရႏိုင္ေတာ့တဲ့၊ ေဆးပင္ၾကြယ္ဝတဲ့ လက္ပံေတာင္းေတာင္ႀကီးကေတာ့ ဆံုးရံႈးျခင္းျဖင့္ ရင္ဆိုင္ခဲ့ၾကရၿပီ။
သိမ္ေက်ာင္းကို မပယ္ဖ်က္မီက ဗုဒၶဘာသာဝင္အမ်ားဆံုး ေနထိုင္တဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ဗုဒၶဘာသာအစဥ္အလာအရ သိမ္ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးကို ပယ္ဖ်က္ျခင္းမျပဳဘဲ အထြဋ္အျမတ္အျဖစ္ ဆက္လက္ၿပီး မူလအေနအထားအတိုင္း ေဒသခံတို႔ဆႏၵကို လိုက္ေလ်ာေတာ့မလို အသံလႊင့္ထားခဲ့တယ္။ ျမန္မာျပည္အရပ္ရပ္က ဗုဒၶဘာသာဝင္တိုင္းကလည္း သာဓုေခၚရင္း ေက်နပ္ေနခဲ့ၾကတယ္။ ဒီၾကားထဲမွာ မလုပ္ေဆာင္မီ အခ်ိန္ယူရင္း နည္းလမ္းရွာႀကံခဲ့ၾကဟန္တူတယ္။
ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ႏိုင္ငံေတာ္ပိုင္းဆိုင္ရာ မဟာသံဃနာယက ဆရာေတာ္နဲ႔အဖြဲ႔ကို ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရးထဲမွာ ထည့္သြင္းၿပီး အာဏာစက္၊ ဓမၼစက္တို႔နဲ႔ ေပါင္းဖက္ခ်ဥ္းကပ္ၿပီးေတာ့ လက္ပံေတာင္းေတာင္က လယ္တီဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီးရဲ႕ သိမ္ေတာ္နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ သာသနိက အေဆာက္အအံုေတြကို သက္ဆိုင္ရာ အာဏာပိုင္အဖြဲ႔က ပင့္ဖိတ္ၿပီး ဆံုးျဖတ္ေစခဲ့တယ္။ ႏိုင္ငံေတာ္ သံဃာ့နာယက ေထရ္ႀကီး၊ ဝါႀကီး ရဟန္းအရင့္အမာႀကီးမ်ားဆိုေတာ့ ဗုဒၶဘာသာ ၾကည္ညိဳေလးစားတဲ့ ျမန္မာျပည္တဝွမ္းက ျပည္သူေတြ ေမွ်ာ္လင့္ေစာင့္စား နားေထာင္ေနခဲ့ၾကတယ္။ အထူးသျဖင့္ မံုရြာနယ္ခံလူထုရဲ႕ ရင္ထဲမွာ ရင္တထိတ္ထိတ္ ခံစားေနၾကတဲ့ လက္ပံေတာင္းေတာင္ သိမ္ေတာ္ေက်ာင္းျပႆနာကို ျမတ္စြာဘုရားသားေတာ္ ရဟန္းသံဃာမ်ားက တရားဓမၼနည္းလမ္းအရ တိတိက်က် ဆံုးျဖတ္ေပးၾကမယ္လို႔ ယံုၾကည္ခဲ့ၾကတယ္။
အဲ့ဒီေန႔က ႐ုပ္သံအစီအစဥ္မွာ က်ေနာ္လည္း ေစာင့္စားနားေထာင္ေနေတာ့ လယ္တီဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီးရဲ႕ သိမ္ေက်ာင္းျပႆနာက ေစတီေတာ္လည္း ဥာဏ္ေတာ္ႏွစ္ဆျမင့္မားၿပီး၊ ေက်ာင္းပရဝုဏ္ အက်ယ္အဝန္းကလည္း ယခင္မူလကထက္ က်ယ္က်ယ္ဝန္းဝန္း ေဆာင္ရြက္ထားသည့္အတြက္ ေနရာအသစ္ကို ေျပာင္းေရြ႕ပူေဇာ္ထိုက္ေၾကာင္း ႏိုင္ငံေတာ္ သံဃာ့နာယက ကိုယ္တိုင္ မိန္႔ၾကားေတာ့ က်ေနာ္ေဝေဝ၀ါးဝါး ျဖစ္သြားမိတယ္။
အခု လက္ပံေတာင္းေတာင္ၾကား သိမ္ေတာ္ကို ေရြ႕ေျပာင္းျခင္းရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္က မွန္ကန္တဲ့သဒၶါတရားနဲ႔ လုပ္ေဆာင္ၾကျခင္း ဟုတ္၊ မဟုတ္ ေမးခြန္းေမးစရာေတြ ရွိေနတယ္။ ဒီေတာင္ၾကားမွာ မိမိတို႔ ေၾကးနီရွာေဖြ ေရးစီမံခ်က္အတြက္ မလြတ္မကင္းလို႔ မျဖစ္မေန ေျပာင္းေရြ႕ရမယ္လို႔ ယခင္ကတည္းက ေၾကညာခဲ့တယ္။ ဒီေနရာမွာ ေျပာင္းေရြ႕ရျခင္းရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္က ေစတနာမွန္တဲ့ လုပ္ေဆာင္မႈလားဆိုတာ စဥ္းစားၾကည့္ရေအာင္ပါ။ အမိုက္ေမွာင္တရားထဲက ေလာဘ၊ ေမာဟ၊ စိတ္နဲ႔အျပင္ ဗုဒၶဘာသာဝင္တို႔က မေျပာင္းေရြ႕ရဆိုတဲ့ စကားကို အႏိုင့္အထက္ ေဒါသနဲ႔ အႏိုင္ယူလိုတဲ့ အဓမၼဝါဒစိတ္နဲ႔ သိမ္ေက်ာင္းကို ေရြ႕ေျပာင္းဖို႔ အားထုတ္လိုသူေတြရဲ႕ အတြင္းအစၨ်တၱသ႑န္က ထင္ရွားလ်က္ရွိတယ္။ ဒီအေနအထားရွိတဲ့ လူပုဂိၢဳလ္ေတြရဲ႕ဆႏၵကို စာတတ္ေပတတ္ ပဋိကတ္သံုးပံု ကြ်မ္းက်င္ႏွံ႔သိေတာ္မူတဲ့ ေထရ္ႀကီးဝါႀကီး ရဟန္းသံဃာမ်ားက လႉဖြယ္ဝတၴဳေတြနဲ႔ ေရစက္သြန္းခ် ဆက္ကပ္လႉဒါန္းျခင္းကို ခံယူေတာ္မူၿပီး သိမ္ေတာ္ကို ေရႊ႔႕ေျပာင္းခြင့္ျပဳလိုက္တယ္။
လက္ပံေတာင္းေတာင္ၾကားက သိမ္ေတာ္နဲ႔ ေစတီေျပာင္းေရြ႕ဖို႔ စီစဥ္ၿပီးကတည္းက ေဒသခံတို႔ရဲ႕ ရင္ထဲမွာ ျပတ္ျပတ္သားသား ဆံုးျဖတ္လိုက္ၾကတာကေတာ့ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံက သြင္းလာတဲ့ တ႐ုတ္ပစၥည္းမွန္သမွ် မိမိတို႔ေဒသမွာ မသံုးစြဲဘဲ သပိတ္ေမွာက္ၾကဖို႔ပါ။ က်ိန္စာတိုက္တာေတြလည္း လုပ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ဝမ္ေပါင္တာဝန္ခံ ေလာင္က်ံဳးေျပာခဲ့တဲ့ “ေဒသခံေတြကလည္း လက္မခံ၊ ေဒသအတြက္လည္း အက်ိဳးမရွိ၊ က်ေနာ္တို႔ကိုလည္း မလိုလားရင္ က်ေနာ္တို႔ တ႐ုတ္ျပည္ကို ျပန္ဖို႕ပဲရွိပါတယ္” ဆိုတဲ့ စကားက က်ိန္စာတိုက္ၾကသူ လက္ပံေတာင္း ျပည္သူေတြရဲ႕ သစၥာတရားမ်ား ျဖစ္လာသလား က်ေနာ္တို႔ ရင္တမမနဲ႔ ေစာင့္ၾကည့္ရပါေတာ့မယ္။

Credit To Irrawaddy

No comments:

Post a Comment

You might also like

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...